جستجوی در اين وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

net secu / q&a / search engine2


امنیت شبکه
8)خطرناک­ترین موارد جستجو؟
برخی از خطرسازترین جستجوها در اینترنت مربوط به یافتن اقلام رایگان مانند موسیقی و screensaverها و یا جستجو برای یافتن کارهای قابل انجام در منزل است. این چنین عناوینی معمولا برای به دام انداختن کاربر توسط مجرمان اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجرمان قادرند تا جستجوها را به سایتی سوق دهند که نهایتا منجر به دانلود نرم‌افزارهای مخرب شود.مجرمان اینترنتی  همچنین از جستجوهای متعارفی چون وقایع روز (برای مثال زمانی که سیل یا زلزله اتفاق می­افتد )، اشخاص محبوب و مشهور و ... سود می‌جویند.

 9)فرض کنید میخواهیم نام فایلها و دایرکتوری هایی توسط درون کاوها بازدید نشوند و درنتیجه در نتایج  جستجو نیز ظاهر نشوند.در این صورت پیشنهاد شما چیست؟
robots.txtیک فایل متنی است که بر روی سرویس دهنده ی وب و دایرکتوری اصلی هر وب سایت ذخیره میشود وتنظیمات گردش وسرکشی به اعماق آن وب سایت را عرضه کرده است.
در حقیقت این فایل زحمت درون کاو را کاهش خواهد داد.این فایل با خطوط زیر اغاز می شود:
      User-agent:
      Disallow:
 در بخش User-agent نام برنامه راهنمای وب سایت
در قسمت  Disallow نام فایلها و دایرکتوری ها که نباید توسط درون­کاوها بازدید و در نتایج جستجو ظاهر شوند.فهرست میشوند .

 10)آیا موتور­جستجوی ملی لازم است ؟
موتور جستجوی ملی قرار نیست جایگزین سایر موتورهای جستجو شود، اما یک نیاز ملی بوده و عمده شهروندان ترجیح می دهند برای تبادیل اطلاعات خود در پیشگیری از هر نوع سوء استفاده از این موتور جستجو استفاده کنند. با استفاده از این موتور جستجو اطلاعات کاربران برای جستجوی موضوعات به خارج از کشور منتقل نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: