جستجوی در اين وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

gsm / q&a


-مشخصه های شبکه تلفن را نام ببرید ؟
تعیین هویت مکان مشترک در شبکه ثبت charging ارئه ی سرویس های جانبی
2-استاندارد شبکه موبایل ایران چیست ؟ و پهنای باند آن چقدر است ؟
شبکه موبایل ایران از استاندارد GSM استفاده می کند که در دو باند 900 مگاهرتز و 1800 مگاهرتز قرار دارد .
3-معماری GSM از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟
زیر سیستم شبکه زیر سیستم رادیویی زیر سیستم پشتیبانی و نگهداری
4-کوچکترین قسمت شبکه ی موبایل چیست ؟ نقش آن را توضیح دهید .
کوچکترین قسمت در این شبکه آنتن BTS است که در واقع ایستگاه گیرنده و فرستنده ثابت است و نقش تبادل اطلاعات با گوشی موبایل مشترک را عهده دار می باشد .
5- با توجه به این که در مخابرات سلولی هر سلول تحت پوشش یک ایستگاه BTS است ، چرا این ایستگاه ها امواج با قدرت کم منتشر می کنند ؟
هر کدام از ایستگاه های مرکزی با انتشار امواج با قدرت کم از نفوذ موج به خارج از محدوده سلول خودشان جلوگیری می کنند . این ویژگی باعث می شود تا سلول هایی که وجه اشتراکی با هم ندارند از فرکانس های مشابهی در سطح شهر استفاده کنند .
6- BSC چیست ؟
هر چند تا عدد ایستگاه BTS تحت نظارت واحد دیگری به نام BSC قرار دارند . حرکت گوشی موبایل در بین سلول های مختلف شبکه ، با استفاده از اطلاعاتی جمع آوری شده از قسمت های مختلف ، در این جا شناسائی می شود .
7-مزیت های GSM  از دیدگاه کاربران شبکه را ذکر کنید ؟
از دیدگاه اکثر مصرف کنندگان و کاربران ، مزیت اصلی و عمده GSM در افزایش کیفیت برقراری تماس های تلفنی و همچنین کاهش نرخ مکالمات و نیز سرویس های جانبی مثل پیام کوتاه یا SMS است .
8-کارگزار پیام یا SMSC چیست ؟
با توجه به این که ارسال پیام کوتاه به صورت مستقیم انجام نمی شود ، کارگزار پیام یا SMSC مؤلفه ای است که نقش واسط را میان مبدأ و مقصد پیام کوتاه به عهده دارد و سیستمی است که به صورت ذخیره و ارسال عمل می کند .
9-GPRS چیست ؟
GPRS مخفف کلمات General Packet Radio Service ( خدمات رادیویی بسته های اطلاعاتی ) است که با به کارگیری این تکنولوژی در شبکه ی تلفن همراه ، امکان خدماتی نظیر مرور در اینترنت ، ایمیل ، ارتباطات تصویری ، پیام های چند رسانه ای و خدمات مبتنی بر مبدأ را فراهم می کند .
10 تفاوت های GSM با GPRS را در سوئیچینگ به کار برده شده توضیح دهید .
شبکه ی GSM که فقط برای انتقال صوت استفاده می شود دارای فناوری سوئیچینگ مداری است اما GPRS از سوئیچ مداری برای انتقال صوت و از سوئیچ بسته ای برای تبادل داده استفاده می کند . در سوئیچینگ مداری در کل طول تماس یک کانال ترافیکی کامل به مشترک اختصاص داده می شود ولی در سوئیچ بسته ای یک کانال تنها در زمان مورد نیاز به کاربر اختصاص داده می شود و بلافاصله بعد از هر ارسال بسته ای آزاد می گردد . در سامانه های مبتنی بر سوئیچینگ مداری کارکرد بر اساس مدت زمانی که کاربر به شبکه متصل است محاسبه می شود بنابراین یک کاربر حتی برای زمانی که اطلاعاتی مبادله نمی کند هم باید هزینه بپردازد اما در سامانه های مبتنی بر سوئیچینگ بسته ای کارکرد بر اساس حجم اطلاعات مبادله شده

هیچ نظری موجود نیست: