جستجوی در اين وبلاگ

۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

بگویم يا كه نه




بگویم

درد خود را با که گویم ؟ من بگویم ! یا که نه؟

هر چه میدانم ز آن یارم نگویم ! ؟ یا که نه !

هرچه دانستم ز آن موی کمان از پیر خود

در جوابت گر تو خواهی من بگویم ؟ یا که نه !

در سرا پرده چه داند کس ز هرغیب و نهان

رخصتی خواهم ز آن پیرم که گویم ! یا که نه !

لفظ و معنی در دلت گر میشود از هم جدا

من چه گویم زو ؟ کلامش را بگویم ؟ یا که نه !

حکمتی را يك شبي از عارفي آموخته ام

علم من جهلي بود ! جانا بگویم ؟ یا که نه !

آنچه دانای بدآنم من ز آن جان عزيز

در عذابی بهر آنم تا بگویم ؟ یا که نه !

هر چه رازی در جهان است آن نمایانم بود

پس بگو خود از درونم تا بگویم ؟ یا که نه !

نور یارم بهر من از هر چراغی بهتر است

بی تلولو شمع من بوده ست ! بگویم ؟ یا که نه !

حرف یارش بهر ذوالحمد از عسل خوشتر بود

من به هر محفل ز آن يارم بگویم یا که نه




هیچ نظری موجود نیست: